Stadium sports camp

Hej! Stadium sports camp är för er som inte vet Sveriges största idrottsläger där barn i åldrarna 11-15 får välja sin favoritsport och utöva den i en vecka. Ungarna sätts ihop i grupper där det tillsätts tre ledare, en instruktör som har träningarna och sedan två gruppisar som sköter allt annat. Det är två träningspass om dagen förrutom vissa undantag då hela campen bryts och man genomför aktiviteter tillsammans. Jag har varit deltagare på campen i två år (2010-2011) och vad jag minns från det var att det var den absolut bästa veckan på hela sommarlovet. Jag sökte jobbet som handbollsgruppis till förra sommaren men fick det inte. Skam den som ger sig. Jag sökte i år igen och fick det. Underbart. 
 
Dagen efter midsommar tog jag bussen upp till Norrköping, förväntansfull. Väl framme hämtade en sportscamp bil upp mig och jag fick den där härliga känslan som jag alltid fick när jag var mindre när vi rullade in på campen. Jag kände ingen sen tidigare och var uppriktigt nervös haha. Jag fick reda på vilka jag skulle jobba ihop med under första veckan och det blev Ebba och Evelina och jag kände redan under första kvällen när vi satte upp namnlapparna på ungarnas rum att den här veckan skulle bli hur bra som helst. Och om veckan blev bra? Skojar inte. Vi fick underbara kids som var lite äldre (13 år) och gruppen fungerade verkligen ihop. Så mycket skratt och glädje som vi delade ihop med barnen men även tårar (tja, inte vi. Men kidsen). Det är ett krävande jobb där det gäller att hitta balansen mellan vän och ledare, men oj vad kul vi hade. Jag och Ebba blev extra tighta eftersom vi jobbade som gruppisar ihop, vilken tjej, underbar. V.1 bara rann iväg och på lördag när de skulle åka hem så kändes det i hela mig, oj vad jag saknar dem. V.1 var min första jobbvecka någonsin på campen och jag antar att den blir speciell, för det var den. Något jag kommer minnas.
V.1 Väldigt duktiga handbollsspelare från Stockholm, Göteborg och Norrköping. 
 
V.2 knackade på dörren och jag fick nya arbetskamrater, Tessan och Liza, även dom helt fantastiska. Det som är underbart med det här jobbet är att vi alla brinner för samma sak, alla älskar handboll. Vi fick en ny grupp, den här gången en ren tjejgrupp som var lite yngre (11-12 år). Det blev en helt annat upplägg och det var faktiskt riktigt kul att ställa om sig. Tjejerna blev tajta som grupp och hade en fin gemenskap, det är alltid kul att se. Det är ju också alltid väldigt kul att höra uppskattning från barnen vilket vi fick höra ofta den här veckan, så himla kul att höra att man är uppskattad. Veckan rann iväg lika fort som v.1 och snart var det även dags för dessa sötisar att lämna campen. Några av dessa träffade jag faktiskt redan två veckor senare på åhus-beachhandbollsfestival. Och OJ vad kul det var att se dem spela där, vilka talanger.  
V.2 Även dessa talanger utspridda från hela Sverige. 
 
Veckorna på campen gav mig handbollskontakter över hela landet vilket bara det är ett stort WOW. Vill bara tacka Ebba, Rebecka, Liza, Hanna och Doris extra mycket för en väldigt bra arbetstid men även så klart till alla andra med, tack för fantastiska veckor på campen och om allt går som det ska så ses vi nästa år igen! 
Allmänt | |
Upp