19 - Med och motgångar

Hej! Uppdateringen har inte varit på topp de senaste två dagarna men jag har haft fullt upp och inte tid för något annat än mig själv. I lördags firade jag först pappa och simon för att sedan åka vidare till Drag där jag firade min bästa vän som fyllde år igår. Vi grillade på båda ställena och jag levde det goda livet för en dag haha! Vi sov över på Drag och sjöng för fia på morgonen och åt frukost innan vi åkte hem igen. Tog det lugnt i solen fram till eftermiddagen då Måns kom. Vi pluggade lite och efter det så bestämde vi oss för att gå ut och gå en sväng... Jag klarade att gå ner till hamnen, genom stan och sedan hem igen UTAN, U T A N kryckor. Helt otroligt. Jag fick dock jätteont efter, men så här i efterhand var det värt det, jag kunde gå själv. Nu är jag precis hemkommen från ett bassängpass på sjukhuset, det gick helt okej och jag är helt slut. Passen tar på mig, men jag kämpar nu och det är så motiverande att se hur långt andra har kommit i sin rehabilitering, snart, är det jag. Min sjukgymnast vid bassängen tyckte dock att kryckorna ska hållas kvar en stund till så vi kan jobba på att minska svullnaden och öka böjning och sträckning. 
 
Ikväll ska jag för första gången sedan skadan till malkars för att cykla. Jag ska trampa i några minuter bara, runt 6-10 beroende på hur det känns men jag är glad ändå. Livet rullar nu och jag har ställt in mig på vilket sjukt jobb som krävs av mig för att lyckas med det här bra. Känner mig lycklig och glad, en känsla som jag inte ens snuddat vid på 3 veckor. 
 
Jag har också satt upp ett galet mål som jag ska klara av om allt i min rehabilitering går som planerat. Innan skadan så sprang jag mycket, oftast uppemot 5-8 km, dock i ett långsamt tempo, men vad gör det? Jag älskar att springa, att flyga fram och känna att man är fri. När jag är klar i min rehabilitering så ska jag börja löpträna som jag tränade innan och jag ska klara av att springa ett halvt maraton. Jag har ingen tidsgräns eller något sånt, men jag SKA ta mig igenom det och jag SKA bara klara det. 
 
Imorgon ska jag tillbaka till bassängen 07.30 för att träna ytterligare, gasen i botten nu. 
 
Kram!
Korsbandsoperation | |
Upp