En sommar värd att minnas

 Helgen innan sommarlovet tog jag och världens bästa vän tåget till Göteborg för att titta på stjärnan av allt, Håkan Hellström. Kvällen vi fick se honom har jag inga ord för, SATAN vad bra han är. 
 
 Flera konserter blev det då jag och Moa helgen efter då sommarlovet precis börjat åkte upp till Stockholm för att se One Direction. Det här var min andra konsert med dem och tyvärr blev det lite av en besvikelse då jag tycker de var så mycket bättre året innan. Jag stod dessutom långt fram med ett nyopererat knä i 5 timmar, kaos. Dock hade jag en underbar helg i Stockholm med Moa med både shopping och mys! 
 
 Det klassiska scoutlägret har också hunnits med. Det är något med det som får mig att bara släppa allt och koppla av för stunden, så mysigt och verkligen uppskattat.
 
 
 Midsommarfest hos Fia.
 
 
 Dagen efter midsommar tog jag bussen upp till Norrköping för två veckors jobb. Dessa två veckor var utan tvekan sommarlovets bästa för mig, trivdes som bara den. Jag lärde känna så mycket nya människor, både äldre och yngre och det var så skönt att bara leva där och inte behöva tänka på livet i Kalmar. Jag är så tacksam för alla underbara kontakter jag fått tack vare det, grymt! 
 
 Jag har drömt mig tillbaka till dagar då matchstället alltid var på på helger och då man såg fram emot att få spela. 
 
 Det har blivit många mysiga middagar i kvällssolen både i Kalmar, Skåne och Stockholm.
 
 Jag har under den tid jag inte haft något inplanerat åkt upp till sommarstugan och bara slappat. Det är så guld värt att ha ett ställe som detta, så avslappnande på något sätt. 
 
 Jag har varit i Åhus och tittat när laget spelade beachhandboll men även massa andra lag så som Landsskrona där Rebecka spelade. Gick runt i fyra hela dagar och bara kollade, älskarälskarälskar. Till Åhus ska jag igen och nästa år ska jag spela själv!!
 
Favorithörnet haha
 De få dagar som jag varit i Kalmar den här sommaren (räknade till 15 dagar) har jag bara umgåtts med mina vänner. Wow vad bra dem är och oj vad tacksam jag är över att ha dem. 
 
Allt för många middagar i den här stilen men är det sommar så är det. 
 
Jag har haft underbara och spontana kvällar med pappa och vår hund Maja. En bättre pappa än honom går inte att få.
 
 
Jag har gjort ett antal rehabpass (hehe ett antal). Nej men helt ärligt så har jag kört på som bara den. Jag har krigat så in i och om det här inte går vägen nu så vet jag inte vart jag tar vägen. Jag förtjänar att bli bra igen, efter allt slit jag lagt ner på knät. 
 
 
Underbara dagar i Skåne och Danmark med pappas familjl.
 
 
Jag har tittat tillbaka på bilden till vänster och tänkt på hur jävla långt jag har kommit. Bilden till höger är tagen för 1 vecka sen och wow tänker ni och tror att jag redan kan skjuta hoppskott. Men nej, jag hoppar på fel ben, alltså höger bara för att jag inte ska glömma bort hur det känns, typ. Kontrasten i bilderna är ju i alla fall stora och sorgen som finns i mina ögon i bilden till vänster går inte att förklara. Men nu är jag här, bara att köra.
 
Jag har ätit många luncher i Stockholm, här på Gröna Lund. Dock gick ju inte den här lunchen så jättebra då jag både spillde ut hela mitt glas samt tappade halva min pizza typ, applåder.
 
Jag avslutade sommaren med att titta på Ironman med två av mina närmaste vänner Albin och Ida. Fyverkerierna var magiska och jag hade en superbra kväll. 
 
Så ja, det här var min sommar, som jag är så himla nöjd med. Jag skulle faktiskt inte kunna haft det bättre om man bortser från skadan. Nu ska jag iväg till gymmet för ett benpass innan vi åker till Mönsterrås! 
 
Hoppas ni är lika nöjda med er sommar som jag är! 
 
 
 
 
 
 
 
Dagbok, Resor | |
Upp