Snickersgröt

Hej! Slänger in två snabba bilder på min frukost som imorse bestod av snickersgröt med två mineralknäckebröd och philadelphiaost. Jag är faktiskt riktigt nöjd med resultatet på gröten, haha är expert på det nu. Idag ska jag försöka intensivplugga så mycket jag bara kan och seda packa ihop det sista. Vid fyratiden ska jag träffa min bästavän en sista gång och efter det min pojkvän. Jag har bestämt mig för att ligga i sängen senast klockan 21.00 eftersom vi ska upp 00.30 inatt för att påblörja resan mot Sydamerika. Kram! 
 
Recept - Snickersgröt 1 portion
1 dl fiberhavregryn
2 dl mandelmjölk osötad 
0.5 dl vatten
Kardemumma och kanel efter smak
Koka ihop
 
Häll upp gröten i en skål och slå på 1 msk rawkakao. Blanda väldigt enkelt så det blir lite "swirls", klicka ut osaltat jordnötssmör (ca 1 msk) och rör lätt igen. Toppa med cacaonibs för att få blandat tuggmotstånd. Servera med mjölk och kanske lite agavesirap! Kanongott och mättande, komplettera med bröd eller knäckbröd!
Recept | |
Upp